
Please sign to keep wonder alive
"*" indicates required fields
Wonder is...
1. a sublime jolt that obliterates the boundary between us and the others
2. a gentle salve that calms our emotions, shattering the automatisms
3. a new view of the world that is priceless, is not for sale and that every person feels his own
4. being there, looking upwards, enjoying little things that it turns into pearls of creativity
5. the mainspring of every discovery that opens the door to mystery
6. the real freedom, the secret magic of children
7. a journey, conscious or unconscious, inside and outside of ourselves
8. the rainbow in the sky, the meadow that caresses our feet, the wisdom of a knot on a tree’s bark
9. a pair of wide-open eyes that are swarming with future
10. asking yourself why without being afraid of not finding the answer
11. the stimulus of the vagus nerve that soothes the heart and brings a smile
- Francesca Colombo
- Kelly Russell Catella
- Valentina Ugo
- Marta Bardella
- Sofia Lorefice
1088 people have undersigned to keep Wonder alive:
find out how many have signed!Manifesto of Wonder
Put the world back in the world. With a miracle? No, with an emotion capable of igniting your imagination: wonder, which brushes away the dust that deposits on everything day after day. Being surprised is a thousand words, a thousand name, a thousand verbs. It is becoming lit up, enchanted, enraptured, amazed, relaxed, connected, surprised. Like lovers, poets, children and at times lunatics, for whom nothing is ever obvious, expected, well-known, and everything seems to continuously throb with new energy, shine with new light, turn new colours, radiating happiness, love and knowledge everywhere.
BAM Circus – The Festival of Wonders in the Park is all of this. And your eyes will see all this, and more. It is the flight of the tight-rope walker, balanced over the void. The piroette of the acrobat, who challenges the laws of the sky. The laugh of the clown, who sparks off joy. It is theatre, dance music, friendship, the pleasure of being together in the middle of nature feeling united, simply human, in the most human of feelings: Wonder.
Torna la grande festa all’insegna della meraviglia e dello stupore: dal 26 al 29 maggio 2023 torna BAM Circus – Il Festival delle Meraviglie al Parco, ideato e diretto da Francesca Colombo, Direttore Generale Culturale di BAM, Fondazione Riccardo Catella.
Un appuntamento nella natura del Parco Biblioteca degli Alberi di Milano che coinvolge tutti gli abitanti della città, grandi e piccoli. Per tre giorni si potrà prendere parte a un viaggio immaginifico che accende sogni, creatività ed emozioni. BAM Circus sarà un evento eccezionale, che terrà tutti con il fiato sospeso e il naso all’insù.
Come? Grazie ai protagonisti che animeranno il Festival di magia, mistero, bellezza e gioia. Dalla prima traversata funambolica di Milano alle acrobazie di performer che danzeranno sospesi nel cielo, fino agli spettacoli teatrali itineranti, ogni momento sarà pensato per accogliere la Meraviglia in città e dentro di noi. Un vero e proprio viaggio di tre giorni, ricco di performance, laboratori e workshop che scioglieranno lo stress del quotidiano come farebbe un balsamo gentile capace di donare benessere, umanità e grandi sorrisi.
Il mistero condurrà a nuovi incontri, inaspettati, con altri passanti di BAM e con gli artisti di un circo fuori dal comune. BAM Circus, infatti, è più di un Parco magico, è l’agorà verde dove tutto può accadere, dove lo stupore è anche una parola scambiata con chi non conosci, ma che ti è accanto. È la palestra in cui allenarsi a coltivare la meraviglia attraverso un percorso di scoperta di nuovi colori, suoni, forme e sensazioni.
BAM Circus è tutto questo: un cammino nella natura in bilico tra realtà ed illusione, dove l’inatteso ti riempie di stupore e la bellezza ti fa sussultare, mentre ti stringi nell’abbraccio dei tuoi compagni di viaggio per accogliere l’intensità magica del circo. Un festival internazionale unico nel suo genere, gratuito e aperto a tutti, che porta in città il teatro di strada e le arti circensi contemporanee a contatto con la natura nel grande giardino botanico di BAM.
Francesca Colombo
Artists


Baracca dei Buffoni (Italy)

Cesare Picco (Italy)

Chapitô Danisinni – Circ’all (Italy)

Terzostudio/Circo Improvviso (Italy)

Gruppo Puja! (Argentina-Spain)

Milano Clown Festival (Italy)

Yoann Bourgeois Art Company (France)

Officina Clandestina (Italy)

Compagnia Piccolo Nuovo Teatro (Italy)
